top of page
  • Foto van schrijverJoy Droogsma

Week zonder vlees!

De titel zegt het al! Van 9 tot en met 15 maart is het de week zonder vlees! Dit jaar is de 3e editie alweer en ook ik doe mee! Vorig jaar deed ik voor het eerst mee, toen at ik eigenlijk nog onbewust veel vlees. Inmiddels eet ik vaker geen vlees dan wel en probeer ik veel plantaardig te eten. Natuurlijk eet ik zelf nog wel mijn stukje vlees of vis op zijn tijd, maar veel minder en juist bewuster dan eerst.


Elke dag vlees is niet meer van deze tijd. Daarnaast is vegetarisch of veganistisch eten helemaal niet saai. Ik ben er juist door verrast toen ik mij hier in ging verdiepen. Je kunt enorm creatief zijn met een plantaardige maaltijd. Denk bijvoorbeeld aan zelf gemaakte burgers van kikkererwten of rode bieten. Ook zijn er genoeg vlees vervangers op de markt. Daarnaast kan het op het milieu een enorme impact hebben als wij een week geen vlees eten.


Je bespaart:

130 liter water

76 km autorijden

770 gram dierenvlees


Door jezelf eens een weekje op de proef te stellen en deze uitdaging aan te gaan zul je merken dat het helemaal niet ingewikkeld is. En wat is een week? 1/52 van een jaar en van je hele leven maar een ontelbaar stukje. Daarom daag ik jou uit om een week dit uit te gaan proberen! Doe je mee?


Om je een beetje op weg te helpen, heb ik een paar heerlijke vegetarische gerechten voor je!


































































13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page