top of page
  • Foto van schrijverJoy Droogsma

Nationale pindakaasdag!

Bijgewerkt op: 24 jan. 2023

Op dinsdag 24 januari is het nationale pindakaasdag. In 2017 is deze dag in het leven geroepen. Nou vind ik een dag eren aan pindakaas wel een beetje weinig. Dus ik deel deze week op mijn instagram de hele week lekkere pindakaasrecepten. Van pancakes tot een lekkere pindasaus.



Tegenwoordig heb je pindakaas in alle soorten en maten. Waar je vroeger maar een soort had ik verschillende merken. Heb je nu 100% pindakaas, pindakaas met smaakjes en pindakaas gecombineerd met chocopasta of jam. De keuze is reuze!


Mijn favoriete pindakaas is toch wel de 100%. Bij de Pindakaaswinkel hebben ze daarin dan weer allemaal verschillende soortjes. Mijn favoriet is daar de tijdelijke herfst special: Appeltaart. Maar de karamel zeezout is ook enorm smullen!


Wist je dat pinda’s helemaal geen noten zijn? Noten groeien aan bomen en pinda’s aan planten onder de grond. De pindaplant behoort, net als alle peulvrucht-dragende planten, tot de vlinderbloemenfamilie. Bij het groeien geeft de plant voeding terug aan de grond. Goed voor de natuur dus! He inwin situatie als je dus veel pindakaas eet!


Wist je ook dat pindakaas ook veel eiwitten en vetten bevat. Past dus perfect in je dagelijkse voeding. Goed excuus om elke dag pindakaas te eten en dat doe ik dan ook met alle liefde! Daarom eten sporters veel pindakaas, ik zou het in ieder geval aanraden.


Mijn favoriete recepten met pindakaas zijn:

- een rijstwafel met pindakaas en kaas

- kwark met gebakken appel en pindakaas

- pindakaas met banaan

- een dadel gevuld met pindakaas

- gewoon zo een pot leeglepelen ;)


Hieronder alvast wat pindakaas inspiratie




11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page