top of page
  • Foto van schrijverJoy Droogsma

Beleef de rit van je leven | Team Alpecin

Bijgewerkt op: 25 feb. 2020


Zo zat ik op een woensdagmiddag in de trein en werd ik gebeld door een nummer dat ik niet kende. Ik neem nooit op als ik nummers niet ken, dus zo nam ik nu ook niet op. Ik zat ook in de trein dus ik dacht hier heb ik nu geen zin in, zal wel weer reclame zijn. Maar de nieuwsgierige ik ging het nummer wel even opzoeken. Het bleek het nummer te zijn van het wielertijdschrift Bicycling. Hmm, dat wekte toch nieuwsgierigheid. Ik belde terug maar er werd niet opgenomen. Kort daarna belden ze terug. Nou het begon met of ik het tijdschrift wel kende en of ik wist waarvoor hij belde. Nou schiet mij maar lek ik had geen idee....


Ik was sprakeloos en even helemaal in shock toen hij zei dat ik de rit van mijn leven had gewonnen. Ik wist even niet wat ik moest zeggen, en mijn hoofd draaide overuren. De rit van mijn leven, ja hier had ik mij voor opgegeven. Maar nooit met de gedachte dat ik ook echt zou gaan winnen. Pas in de avond drong het echt tot mij door. De data stond op mijn mail van de teampresentatie, trainingskamp en de uiteindelijk rit die we gaan rijden.



Oke... nu vraag je je af, de rit van je leven? Ja de rit van mijn leven. Ik ga een paar maanden trainen voor l' Etappe de tour. Een rit van 177 kilometer in Frankrijk. Samen met een aantal andere winnaars uit verschillende landen mag ik deze uitdaging aan gaan. We krijgen een trainingsschema, trainingskamp en van allerlei spullen waarmee we dit haalbaar kunnen maken. Dit allemaal mogelijk gemaakt door Alpecin! Ook zullen we nog een aantal andere cyclo's gaan rijden.


Zoals jullie misschien wel weten ben ik na het roeien fanatiek gaan wielrennen. Dus ja je snapt wel dat ik sinds dat telefoontje met een big smile op mijn kop rond loop. Ik hoop uit deze uitdaging weer plezier te kunnen krijgen in het sporten. Ik viel snel weer in het topsport wereldje waarin de prestatie te hoog in prioriteit lag. Terwijl genieten en plezier hebben zeker zo belangrijk is.


In de periode dat ik ga trainen wil ik jullie graag meenemen in mijn proces. Op het gebied van voeding en mijn trainingen. Maar natuurlijk ook mijn happiness in dit proces :)


Ik ben nog even in de wolken en ga er keihard voor! Eind maart ga ik lekker naar Italië om daar veel hoogtemeters te maken en te genieten van het mooie landschap! Maar eerst staan er nog een weekend in Duitsland op de planning om daar het team te ontmoeten en de spullen te ontvangen. Daarnaast krijgen we daar ook een inspanningstest.


Denk je nou goh, dat verhaal van Joy wil ik volgen! Dan heb ik nog een leuke aanbieding voor jullie! Een abonnement op het tijdschrift bicycling! Klik even op de link en je scoort je korting.




37 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page